ابزار و وسایل نقشه کشی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



وسایل نقشه کشی  :

تخته رسم :وسیله ای است که از ضروری ترین وسایل رسم به شمار میرود که بعد چسباندن یا قرار دادن کاغذ در گیره مخصوص و سوار کردن خط کش Tبر روی آن کاربر توانایی ترسیم  خطوط دقیق و منظم را پیدا می کند

تخته رسم

 گونیا : این وسیله که از مواد شفاف و در ضخامت های پایین ساخته میشود بیشتر در انواع  مثلث های 30و45و60درجه موجود میباشد که برای ترسیم خطوط مستقیم و خطوط با زوایای  مورد نظر  کاربرد دارد .

 

گونیای ۴۵ درجه

گونیای 45

گونیای ۳۰-۶۰

 گونیای ۳۰-۶۰

پرگار و متعلقات :برای ترسیم دایره وکمان یا منحنی که قسمتی از دایره باشد و یا تقسیم و انتقال خطوط , با بهره گیری ازاتود و یا راپید از پرگار و متعلقات استفاده میشود .

پرگار رسم و پرگار برش

 مداد : برای ترسیم خطوط , علائم ,منحنی , اعداد , رسم اشکال , خطوط منحنی و... کاربرد دارد که در 3گروه اصلی تولید میشود : مداد با مشخصه B را مدادهای پر رنگ و مداد با مشخصه Hرا مداد کم رنگ میخوانند و گروهی که از تلفیق این دو گروه بوجود آمده را با مشخصه HBیاF نمایش داده و به مدادهای متوسط اطلاق می شود .

مداد
 

 راپید : در ضخامت های مختلفی در نوک تولید میشود که به راپید توانایی رسم خطوط با ضخامت های مطابق استاندارد های تعریف شده را می دهد . توصیه میشود از راپید بجای قلم ها استفده شود تا خطوط با نزدیکی و خطای کمتر  نسبت به استاندارد رسم شود .

 

 

اتود :وسیله است که با مغزی تغذیه شده و کار تراشیدن مداد را حذف گردانده امروزه از اتود  به جای قلم بسیار استفاده می کنند

شابلن ها : برای بالا بردن سرعت نقشه کشی و افزایش زیبایی استفاده می شود . و در انواع گوناگون با کاربرد در رسم های مختلف تولید مشود که از بین آنها میتوان به شابلون : دایره , بیضی 30درجه,بیضی 45درجه, شابلون اعداد و حروف ,شابلون اشکال ,و ... اشاره داشت .

 

نقاله :از نقاله برای اصلاح و تشخیص و تعیین زوایای مختلف  استفاده می شودنقاله ۳۶۰ درجه.

 

 

اشل :نوعی خط کش است با مقطع تقریبا مثلثی که مقیاس ها بر روی لبه های آن درج شده و برای تبدیل مقیاس کاربرد دارد





:: بازدید از این مطلب : 1434
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
ن : mehdi
ت : جمعه 30 دی 1390
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');